Vad är det som stör?

I går var det Internationella Kvinnodagen  – den dagen som vi feminister kan ställa frågor i nyhetsprogram och på löpsedlar. Men när det blir var dag igen då ska vi ställa frågorna till alla som bestämmer!

Jag vill hylla kvinnan den 8 mars , men jag vill att vi ska förstå att det du och jag gör i år vardag ger mer och mer effekt än om vi väntar på att någon annan ska göra det åt oss.

I går var det några som sträckte på sig , Byggnads la ut en bild på styrelsen iförda Pussyhats. Så här löd reaktionen

Min fråga blir  – vad är det som stör? Jag lyfter Byggnads, ja!

Redan den 27 januari kom denna post upp med information om hur Kvinnors engagemang ser ut runt om i världen ”Sticka en Pussyhat vetja”

Som Kvinna / Flicka är du unik, din röst har betydelse och gör skillnad – glöm aldrig bort det!

// Jeanette @sistersofgoldblog

Lämna en kommentar